livet i eftertanke

Jag knatar på. Lever ett ganska oglamoröst men roligt liv för tillfället. Dock är min vardag fylld av ångest och stress. Inte pga att jag har för mycket att göra och hålla ordning på, utan att jag har alldeles för lite att göra och hålla ordning på. Jobblösheten tar snart kål på mig. Jag känner mig oerhört lat och dålig vissa stunder. Jag bara går hemma och slår dank. Ibland uppskattar jag dock att ta det lugnt och endast ägna mig åt det jag vill göra för stunden. För första gången i mitt liv har jag inga måsten att ta hänsyn till. Jag kan göra det som faller mig in. En ganska stor frihet. Skönt, men i små mängder. Inte flera månader i rad. Nu börjar ju sommajobbsbesparingarna dessutom sina. Ett jobb vore inte helt fel. Idag ska jag ta mig till Gimo, arbetsförmedlingen. Jag håller alla mina tummar på fredag. Det skulle verkligen rädda mig. Jag hoppas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0