längtan

Borde nog sova nu egentligen. Börjar jobba klockan åtta imorgon. Det ska bli mysigt, jag gillar att jobba på morgonen, pressa juice, göra mackor, dricka morgonkaffe, lyssna Linnros och småsnacka med Maria. Mysigt. Jag gillar mitt jobb. Jag gillar mitt liv just nu. Även om det finns en miljon tankar och frågor som flyger omkring i huvudet. Jag är ju i den åldern då man måste börja bestämma sig. Börja klura ut vad man vill göra. Svårt. Jag börjar bli sugen på att plugga. Bo kvar i Stockholm i höst och plugga något. Men då kommer den stora frågan VAD? Kanska följer jag med tjejerna på "Asian trip" istället. Ska försöka att inte tänka alldeles för mycket, då kommer man ju gå under efter ett tag. Men för var dag som går känns det som om jag går miste om kunskap och chans till att lära mig nya saker. Jag vill hålla igång mitt skrivande och mitt tänkande. Det låter nog skumt, men jag saknar att skriva uppsatser och andra skolarbeten. Jag gillar tillfredsställelsen jag får när jag knåpat ihop en uppsats som jag känner mig riktigt nöjd med. Ja, jag saknar det. Haha sjukt..

Annars så saknar jag också min kreativa sida just nu. Känns som om det var år sedan jag hade inspiration till att måla eller pyssla. Och att fixa i lägenheten har ju inte heller blivit av. Jag vill shoppa second hand, men det känns som om jag varken har tid eller råd. Jag vill väcka min kreativitet igen. Förhoppningsvis kommer den tillbaka snart, kanske får en skjuts av karribien resan som går av stapeln några veckor. ÅÅÅH vad härligt det kommer bli.

Bara lite nattliga funderingar och tankar som ville ventileras. Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0